Fredag morgon

Uppe klockan sex. Tog min medicin, satte i gång perkulatorn och gick och duschade. Skulle gjort det i går kväll, men det blev så sent. Fastnade framför reprisen på "Mördare okänd", riktigt bra faktiskt. Kvart i tolv på natten är ingen bra duschtid. Svårt att kamma ut håret på morgonen, när man lagt sig med det blött. Nu är jag i alla fall påklädd och klar. Andra koppen kaffe intagen och även värktabletter. Om jag kunde ta mina Tiparol + Panodil Extend innan jag vaknade på morgonen, skulle det vara helt perfekt. Då slapp jag vakna med jävelvärk och slapp vänta nästan en timme innan jag började må något så när bra. Hur löser man det?
I dag blir det lite småstädning. Får ingen ordning i vardagsrummet innan jag fått upp skåpet från boden. Och det väger en hel del, så det fordras en stark man, eller kvinna, till hjälp. Löser sig. Har plockat ut alla böcker jag inte skall ha kvar. Blev drygt tre banankartonger. Så är det nå´n som vill ha böcker är det bara att komma upp och plocka.
Nu skall jag ta en kopp kaffe till och sen bädda.

Kommentarer
Postat av: Tiagirl

Gör som jag, ställer klockan på 06, tar morgondosen och vaknar en timme senare som en "vanlig" människa...

2009-07-31 @ 10:19:48
URL: http://tiagirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0