Fredag morgon

Klockan är snart halv sju. Har varit uppe en timme. Redan 28+ i köket. 18+ ute. I går hade jag över 40+ inomhus. Det går inte andas. Dottern har åkt till jobbet och hundarna sover. Letade på Tradera efter ett kylhalsband till Lennart i går. Går nog in och lägger bud på ett i dag. Han far så fruktansvärt illa i värmen. När han bodde hos mig brukade jag spola av honom med trädgårdsslangen när det blev för varmt. Nu vet jag att sonen är ute vid sjön med honom så ofta han kan.
I dag blir det lite snabbstädning. Absolut inget avancerat. Metrologerna lovade regn och åska i helgen, så det ser jag fram emot. Men det blir väl överallt utom i Berga. Nu ska jag i alla fall klä mig och bädda sängen. Sen får jag väl börja dammsuga innan det blir för varmt. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0