Jäkla spring

I dag var det ett jäkla springande i trappen. Önskar jag bodde på bottenvåningen. Hann inte mer än få upp andra masknen tvätt på strecket, upp och hämta hundarna för kissrunda och hem igen, så började det regna. Var bara att "springa" ner igen och hämta tvätten. Hänger den uppe. En maskin kvar som skall gå klar, sen är tvättkorgen tom. Och jag är helt slut. Har så jäkla ont i höfterna. Allt skulle vara mycket lättare om jag bara slapp trappen.
Hundarna har skött sig bra, som vanligt. Mimmi är hispig naturligtvis. Piper och gnäller när inte "mamma" är hemma. Nu börjar valparna kännas som små bullar i ugnen. Går inte att avgöra hur många. L ringde förut. Fick inte tag på katterna som skulle ha piller i dag. Eftersom dom åker till Riga och inte kommer hem förrän på måndag undrade hon om jag kunde åka upp och ge dom. Ringde igen och talade om att hon fått tag på Heddan. Kajsa kunde jag strunta i. Gjorde inget om hon fick en kull. Bra, då kan jag få en kattunge efter Kajsa, som kommer från mig från början.
Nu skall jag köra i gång med middagen. Köttbullar och potatis + två värktabletter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0