Ooont, ooont, ooont

Lördag morgon och jag har ont. Jäkligt ont. Tar nå´n timme innan värktabletterna börjar verka. Två koppar kaffe, två knäcke,en näve blandat + två Tiparol och två Panodil Extend. Snart är man på banan igen. Förhoppningsvis. Annars blir det en jobbig dag. Dottern har delad tur. Åkte klockan sex och är inte hemma förrän vid halv tio i kväll. Stackars hundar.
I dag är det inte så varmt. Än. Ser faktiskt ut som det kan bli regn. Men det kan fort ändra sig.
I går kväll fick Vita spelet. Hon är inte en hund som leker. Inte med leksaker i alla fall. Hon kan på sin höjd skaka lte på en matta eller ett överkast. I går fick hon tag på en gammal strumpa som hon sprang runt och skakade på. La den framför mig och stod och studsade. Så det blev lite apportering. Såå roligt. Men sen tyckte Mimmi att nu får det väl i alla fall vara slut på dumheterna. Är det nå´n som ska leka så är det hon och hon ville inte, så då fick ingen annan göra det heller. Baskade hynda och tjurmupp.
I dag blir det inget särskilt. Kämpa sg ut med hundarna ett par tre-fyra gånger. Kan vara nog så jobbigt. Blir ju inga långpromenader direkt.
I morgon kommer stordotter och barnbarn. Nu ska jag klä mig och bädda min säng. Ta hand om disken. Vi åt pizza igår så man tycker ju inte det ska bli nå´n disk. Heja!! Hela diskhon är full med koppar och glas, fast jag diskade i går förmiddag.
Bara att köra i gång. Kommer inte gå med någon större hastighet precis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0