Söndag morgon

Vaknade klockan tre av en massa ungdomar utanför.Kom troligtvis med nattbussen från O-hamn. Men måste dom stå nedanför mitt fönster och prata? Gå hem och lägg er. Somnade i alla fall om och vaknade halv sex av att Rambo stod utanför grinden och "pratade". Han har ett särskilt "pratläte". Låter som en krokodilunge. Lite knakpip. Av någon anledning kommer han inte upp i sängen längre. Kan det vara för mycket köttbullar eller är han lite bortskämd?
Efter kaffe, som redan var klart, och medicin, har jag bara hasat runt. Har fruktansvärt ont i dag. Hundarna sover och dottern har åkt till jobbet. Stordotter med sambo och barn dyker upp om några timmar. Ska åtminstone få på mig lite kläder och bädda sängarna. Vet i alla fall vem som skall få rasta hundarna i dag. Inte jag i alla fall. Delegerar om arbetet lite. Visserligen regnar det och ingen av hundarna gillar att gå ut i regnet, men ut måste dom ju.
I går var det en riktig slappardag. I stort sett bara kissrundor. Ingen TV och ingen dator pga ett jäkla åskväder. Hann med en bok till mellan rundorna. Nu skall jag slå igen datorn tills i morgon eftermiddag. Ta en kopp kaffe till och plocka i ordning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0