Torsdag 16/7

Vaknade halv sex. Sovit så skönt med fläkten igång. Fixade kaffe, intog medicin och kollade runt lite på nätet. La mig och började läsa en bok men hade ingen ro att ligga still. Somnade ändå till en liten stund.
När barnbarnet åkte hem i går blev det väldigt tyst. Hon hade pratat oavbrutet sedan hon kom hit. Hon hade pratat med grannen om sina sniglar. Alla fjorton. Tyvärr hade dom smitit så hon fick inte med några hem. Hälsning till hennes mamma att fröken önskar sig en lillasyster. Undrade om jag visste var dom fanns. Hon hade kollat på Netto i Mönsterås men dom hade bara mat och saker. Så nu vet mamma vad hon ska göra.
I dag blir det städdag. Dottern är ledig till i morgon eftermiddag. Just nu klipper hon gräset. Jag har skrapat potatis och håller på att frosta ur frysen. Åker in till Högsby och handlar i morgon. Sedan kommer jag ingenstans på över en vecka. Dottern växlar schema och jobbar åtta dagar i rad med två delade turer.
Ringde vårdcentralen. Min läkare har semester till tredje augusti. Men hon är där i morgon för akuttider så jag får ringa klockan åtta. Hur korkat är det? Hon kunde väl bara satt upp mig till en tid i morgon.
Mimmi springer runt och piper och Rambo skäller. Dom hör dottern utanför och blir helt hispiga.
Nu ska jag i alla fall börja med middagen. Kyckling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0