vita rosor

Laila kom upp i dag med en försenad födelsedagsbukett. Vita rosor, så himla fina. Jag gillar ju vitt. Var ett tag sen hon var hit men jag är lika dålig på att åka upp till henne. Hon jobbar och dottern jobbar och jag har ingen bil. Men ska försöka ta mig upp någon dag när dottern är ledig.
Trollfröken i Blomstermåla hade ringt till min mobil. Men den har dottern med sig till jobbet. Ringde upp men det var bara telefonsvarare. Skall försöka ringa i morgon igen.
Var ute med hundarna. Mimmi är så fruktansvärt jobbig att gå ut med när dottern jobbar. Kollar efter bilen. Piper och gnäller och bara snurrar runt. Nu kom ju grannens katt också när vi var på väg in och det gör ju inte saken bättre. Hon går fullständigt i taket. Helt galen och totalt okontaktbar. Vet inte hur man ska fixa det. Har kollat "Mannen som talar med hundar" för att eventuellt få lite tips. Men inget funkar på henne. får ringa och be honom komma hit. Eller hundcoachen, vad han nu heter.
Har kollat på TV i kväll. Larm 112. Bara sån´t jag tittar på nästan. Djurpolisen och sjukhusprogram. Nja, lite annat blir det väl. Har lite svårt för ren förnedrings TV, men annars kan jag titta på det mesta. Periodvis. Nu är dottern snart på ingång så jag får vara beredd att mota hundarna. Måste ha kontroll på dom när någon kommer, annars skäller dom som galningar. Återkommer i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0