Rabarberpajer

Har gjort tre rabarberpajer i dag + en kasslergratäng till middag som nästan är klar. Skall bara in i ugnen de sista 25 min. för att få lite färg. Uppehåll i regnandet, men väldigt grått. Sovarväder för hundarna men inte för mig. Är relativt pigg. Men det kan fort gå över. Har en malande värk i ben och höfter. Ätit så mycket värktabletter så det känns som bomull i huvudet just nu. Tur att jag inte ska köra bil. Har ju färdtjänst. I morgon blir det en lång dag med hundarna, så då vill jag definitivt inte ha någon värk. Från sex på morgonen till ca halv tio på kvällen. Delad tur är pest och det är knappast någon idé att åka hem emellan. Kostar mer än det smakar.
Har plöjt igenom några av "mina" bloggar för att få lite mer inspiraton till min vita lägenhet. Även Tradera har fått ett besök. Lagt bud på lite grejer. Vann en vit matta igår som jag ska ha under matsalsbordet i vardagsrummet. Sen vill jag ha en vit rya under soffbordet. Kan man vara knäppare? Hur länge är det rent? Men det är sååå snyggt. Håller mig i alla fall ifrån vita mattor i kök och hall. Än så länge.
Nu ska jag slänga in kasslergratängen i ugnen och slå en signal till barnbarnet som fyller år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0