Lördag kväll

Klockan är sju och om en timme börjar Melodifestivalen, som jag som vanligt INTE skall titta på. Har nog inte kollat på tio år. Minst. Tycker inte det är något att ha. Musikprogram behöver man inte titta på. Dom kan man lyssna på, på radion. Har ingen radio så jag slipper lyssna på skiten. Blir väl sittande där jag är eller så löser jag korsord.
I dag var vi på loppis en sväng. Hittade ett soffbord och ett runt pelarbord. Dottern hittade en 120-säng för ett billigt pris. Vet inte än om jag skall ha det runda bordet. Soffbordet skall naturligtvis målas. Vitt. Dottern har slipat stolarna till matsalsbordet i dag så i morgon är det bara att måla. sen är det matsalsbordet, köksbordet och köksstolarna kvar.  Bara. Plus en hylla i köket och den lilla hyllan till paradhandukar . Och översidan på en bänk jag skall ha TV:n på. Tror jag. Har inte bestämt mig än. Men mycket vitt blir det. Hittade en gammal våg nere på loppisen men den var lite dyr. Får tänka ett tag till. Himla fin var den och funkade dessutom. Nu skall jag kolla om det finns något kaffe kvar. Kanske återkommer. Såg att äldsta dottern snöat in på von Ugglas låt. Snälla, snälla, snälla sluta sjung tror jag den heter. Väldigt passande. Lägg ner Melodifestivalen. Den har spårat ur totalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0