Lördag morgon

Klockan är halv fyra och sova kan jag helt glömma bort. Har försökt slappna av och somna sen halv ett, men värken gör mig helt galen. Som om det, inte skulle räcka, så började grannen skena i trappen som en galning vid halv två tiden. Det gör mig inget att folk är ute och kommer hem sent, men lite hänsyn kan man ju ta i alla fall. Kommer hem med kompisar, pratar och skrattar i trappen, smäller igen dörren och är inne ungefär en kvart. Sen ska alla kompisar åka hem, tror man. Icke. Smäll i dörren, prat i trappan, starta bilar och iväg. Fem minuter. Sen kommer alla tillbaks och samma procedur igen. Tre gånger mellan halv två och tre. Lite för mycket. Hon är i alla fall 23 är så lite vett borde hon ju ha. Ska bli skönt att flytta. Nya hyresvärden ringde i förrgår och meddelade att allt är klart. Kanske lite krångel med min lägenhet, men i så fall får jag en annan likadan. Dotterns lägenhet är i alla fall klar så hon kan flytta när hon vill. Hon är i full färd med att måla alla mina möbler vita. Blir faktiskt himla snyggt. I dag skall hon jobba 12 - 21 så då blir det inget målande. Jag skall baka lite tror jag. Kronans kaka och kanelbullesockerkaka. Himla gott. Sen blir det väl lite plock som vanligt.
Yngste sonen ringde och hade vaknat. Är i Linköping för att ta bort stomin. Operationen hade gått bra och han åker hem på måndag. Skönt att han slipper allt krångel med magen och börjar gå upp i vikt.
Ringde barnbarnet, där ingen svarar och tro det eller ej, men ingen svarade den här gången heller. Gör väl ett nytt försök i eftermiddag. Skall också ringa Blomstermåla om det är ok att vi kommer ner och hämtar tallrikar och muggar när dottern kommer hem från jobbet på söndag. Hon slutar fyra, så vi kan åka framåt fem. Skall också hämta blomskott i Ruda.
Nu skall jag i alla fall få igång kaffet. Lägga sig är ingen idé. Får väl ringa vårdcentralen på måndag och göra ett nytt försök med sömntabletter. Återkommer.

Kommentarer
Postat av: Tgirl

Det går så bra så...har inga planer som vanligt så vi e nog hemma, kan inte tänka mig annat.

2009-03-07 @ 18:35:22
URL: http://tiagirl.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0