Lördag

Kom precis in från en kisserunda med hundarna. Dottern jobbar så hundarna får nöja sig med mig. Mimmi ligger fortfarande i tvättväskan. Rambo under täcket med bara rumpan synlig. Pippi-Lotta balanserar på sängkanten. Dom är som döa sillar när jag är ensam med dom. Skönt i och för sig men.....Vet inte varför vi har så knäppa djur. Miljön kanske.
Har inte gjort så mycket i dag. Bäddat och förberett middagen, kasslergratäng, pratat i telefon med L = Laila, i över en timme samt tre minuter med det andra L:et= Lasse. Laila börjar piggna till. Inte så hes och rasslig längre. Lång och envis influensa. Hon har hostat så hon har  skadat en muskel eller nåt. Fruktansvärt ont. För hundra år sen, ungefär, hostade jag sönder en bröstmuskel. Fy f-n så ont det gjorde. Så jag är inte ett dugg avundsjuk på henne just nu.
Ska ner till loppisen en sväng när dottern slutat. Först en sväng till Konsum och kräva tillbaks pengarna dom norpat. Handlade i går och dom hade dragit summan TVÅ gånger på kortet. Så istället för 800 kr, drog dom 1600. Lite dyrt för cigg och knäckebröd. Blir fel hur många gånger som helst i den affären. Kollar alltid kvitton numer. Har hänt mer än en gång att jag betalat varor som kunden innan mig handlat. Bättre förr när det användes papper och penna.
Nu skall jag i alla fall skära upp lite sallad till middagen. Har ju ett barn som älskar sallad. Men inte hon som skall äta idag. Hon är allergisk mot alla former av grönsaker, precis som sin far. Återkommer framåt kvällen.

Kommentarer
Postat av: Tgirl

Hm...det låter som om det skulle vara billigare för dig att ta bussen hit o handla för här kostar samma varor under 60 kr.

2009-03-28 @ 18:12:01
URL: http://tiagirl.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0