Måndag och ny vecka

Måndag igen. Tiden bara ramlar iväg. Snart är mars förbi och det är bara en månad till jag flyttar. Hittar bara mer och mer som ska vitmålas. Men det viktigaste är nästan klart. Bara klaffbordet och stolarna till köket kvar. Ringde äntligen vårdcentralen i Mönsterås. Hon höll med mig om att jag lika gärna kunde flytta till Högsby. Min läkare som jag haft sedan ungarna var små, säkert över trettio år, hade flyttat till Smedby hastigt och lustigt. Blir lite långt att åka dit. Ringde till Högsby och fick en tid den 6:e april hos en kvinnlig läkare från Berga. Blir nog bra. Annars får jag väl byta. Hon är i alla fall svensk, så man förstår vad hon säger.
Har jäkligt ont i dag och får ta det vackert. Har inte så många värktabletter kvar och får inte ta ut förrän på fredag. Sovisarna räcker veckan ut sen blir det knas också. Livet är en jämmerdal. Blir att överleva till läkarbesöket och hoppas hon kan göra något.
Dottern fick från A-kassan i dag. Har betalat till kassan hela tiden men får inte stämpla. Helsjukt. Vad sjutton ska man ha facket till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0