Ny vecka

Måndag morgon och ny vecka. TROR det är den nionde, men inte säker. Helgen har varit lugn. Relativt. Dom små har fått sina ryck emellanåt. I går eftermiddag åkte vi till Blomstermåla och hämtade två döskalletallrikar och två döskallemuggar som dottern köpt på Tradera av mitt barnbarns mamma. Dottern blev supernöjd. Har börjat samla på sig lite skallar. Stannade till i Långemåla och hämtade två kaffeplantor som jag köpt. Också på Tradera. Hoppas dom klarar sig, växer och blir stora så har jag eget kaffe om några (många) år. Dom blommar inte förrän dom är ca två år och sen kommer fröna. Går nog åt några stycken till en kopp kaffe.
Kollade på Let´s dans för andra och sista gången. Trodde det var en danstävling där den som var sämst röstades ut. Men tydligen inte. Så Tobias, eller vad han heter, får fortsätta baxa runt sitt kylskåp utan min medverkan. Kan göra nå´t roligare. Planera för den stora festen nästa sommar kanske. För naturligtvis är jag, liksom hela svenska folket, bjuden. Är ju med och betalar. Blir så förbannad när jag tänker på det. Vem fan får löneförhöjning när dom ska gifta sig. Kungen får väl göra som alla andra. Rätta mun efter matsäck. Eller spara ihop till dotterns bröllop som alla andra får göra. Han får ju ändå en hel del pengar av mig och oss. Sveriges största socialbidragstagare. Undrar om han skulle klara sig på existensminimum. Knappast. Jag blir så arg så jag blir förbannad. Inte nog med att vi skall försörja kungen och hela hans familj. Nu får vi en till att dra på.Bara för att kungen bestämt att han inte får arbeta. Varför då? Han kan väl jobba och försörja sin fru, som alla andra. Räcker inte pengarna får hon väl börja i kassan på IKEA eller nå´t. Kan dom inte hyra ut sommarstugan på Öland, när dom inte är där? Skulle nog få in så det räcker och blir över. Vad gör dessa människor hela dagarna? Nä. skicka dom till Arbetsförmedlingen och låt dom försörja sig själva. Kan vi lägga dom pengarna vi får över, till barn och gamla och till sjukvård och tandvård. Nu skall jag tjoa igång kaffet och ta min medicin. Återkommer när jag lugnat ner mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0