Soligt men kallt

När jag gick upp i morse, halv sju, var det åtta grader kallt. Frös när jag gick och la mig i går kväll. Men med två varma kaminer blir man fort varm. Elementen i sovrummen funkar inte. Men eftersom de måste luftas på vinden skiter jag i det. Får köra med flanellpyjamas i stället.
I dag har jag gjort färdig klädseln till matsalsstolarna och fått på dom också. Dessutom sydde jag ett kuddfodral av tyget som blev över. Nu är det middag som gäller. Blir snitzel med potatis och gräddsås.  Ska packa bokpaketen som skall i väg idag. Väntar bara på sista betalningen. Diska och plocka undan i köket och dammsuga. Sen blir det nog inget mer i dag. Dottern ska eventuellt slipa köksbordet så då blir det att kånka upp det.  Men nu är det som sagt, matlagning som gäller. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0