Söndag morgon 22/3

I går kväll blev mitt nya soffbord färdigmålat. Tog även mitt lilla bord som jag förut målat grönt. Dottern fick hem sin säng så inga hundar i min säng i natt. Stor säng som alla kommer upp i. I dag blir det troligtvis köksbord och stolar. Dottern kom på att hon nog skulle måla sina furunattygsbord vita. Där ser man. Hängde upp mina lampkjolar. Blev såå bra. Riktigt nöjd faktiskt.
Vita, som aldrig haft en leksak eller tuggben, har upptäckt hur gott det är att tugga på ett kladdigt hundben. Hon vaktar det mot både katter och hundar och morrar långt ner från magen. Egentligen skulle hon inte få hålla på så. Men vad fasen. Är man åtta år och aldrig haft ett tuggben, kan man väl få morra lite. Dessutom ser hon så fjompig ut med uppdragen överläpp och ett morr som mer låter som en snarkning. Hon får hållas.
I går när dotterns kompis skulle hem hittade hon inte sin nyckelknippa. Bilnycklar, dörrnycklar och jobbnycklar. Dom fick ta en vända till ängen, där dom varit med hundarna och som tur var hittade dom nycklarna, hängande så fint på en gren.
Nu blir det kaffe sen får jag börja med dagen. Återkommer troligen framåt kvällen från mitt vita hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0