Tisdag 07.10

Hu, vad folk studerar. Fick ett mess halv sju från en som vill studera sjukvård. Bra att bli av med böckerna och att få lite för dom. Dom var ganska dyra i inköp. Läste på Blocket att någon sålde ett utedass. Skulle nog köpa ett om jag inte skulle flytta. Blev inlåst på toaletten häromnatten när handtag och lås låste sig. Jävla skitlägenhet. Den bara ramlar sönder. Nu har vi varken handtag eller lås. Bara en hasp som inte heller  fungerar. Ändå var hyresvärden här när första låset la av och vi fick ta ett från en gammal dörr i källaren. Men tror nån att dom ens tänkte tanken att det var något för dem att fixa. Dessutom har köksgolvet börjat svikta lite otäckt på ett ställe. Har inte varit så förut. Livrädd att jag ska åka ner till grannen. Vore ingen höjdare.
Medicinering och kaffeär klart. Inget knäcke i dag. Slut. I dag blir det nog slipning av möbler. Går ju lite snabbare med maskin. Dessutom ska jag fålla ett par gardiner.  Regn och rusk utanför. Inte roligt men bättre än snö. Vita gillar inte regn. Hon brukar stanna på översta trappsteget och se ut som hon skulle till slakt. Jag förstår henne. Dom blir inte bara blöta utan dessutom skitiga av sörjan utanför. Inte roligt för en fin liten fröken, i rosa halsband och koppel med blommor på, att bli lerig på tassar och mage. Mimmi bryr sig inte. Hon är en liten tomboy. Lite skit gör inget. Rambo är väl inte direkt överförtjust i regn. Han är ju så liten. Fryser och skakar. Han mår som bäst när han får kura ihop sig under täcket och det är varmt och mysigt. Nu skall jag i alla fall få på mig lite kläder och bädda min säng. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0