Vinter igen

Jaha, så var vintern tillbaks. 3 minusgrader och alldeles vitt ute. Börjar bli lite segt. Fast, jag kommer ihåg när vi åkte från Norrköping, pingstdagen -81. Vi hade varit på barndop. Ungarnas kusin döptes. Vi åkte upp i lätta sommarkläder. Jag i öppna klacksandaletter och tunn sommarklänning. Vädret var strålande sol när vi åkte upp och även under dop och middag. När vi kom till Gamleby, på hemresan, körde vi in i världens snöoväder och var tvungna att krypa fram. Stod motorcyklar överallt efter vägen, som inte kunde köra vidare. Det var ett jäkla väder. Snön bara vräkte ner. Såg knappast vägen. Kröp halvvägs ner förbi Västervik, sen lättade det. Så snö det kan vi få länge än.
Haft två hundar i sängen i natt. Rambo och Vita. Dom blev väl inte precis överförtjusta när jag hämtade dom, men protesterade i alla fall inte. Målade igår kväll. Dottern målade köksstolarna en första strykning och jag målade hyllan i köket och paradhandukshängaren. Nu är det bara slagbordet till köket och dotterns nattygsbord kvar. Skall nog också måla barnbarnets skåp och ha i köket. Just nu är det rött och grönt men jag tror det skall bli vitt.
Annars blir det väl inte så mycket i dag. LM kommer vid tiotiden och man brukar vara rätt så mör när hon har varit här. Inte läge för några större aktiviteter. Kanske gör färdigt klädseln till matsalsstolarna och syr några stoldynor till köket. Bäst att passa på medan man har symaskin. Skall även försöka göra en dyna till kökssoffan.Har en madrass som jag kanske kan använda. Kanske till stolsdynorna till köket också.
L ringde nyss. Sjuk och kan knappt prata. Verkar inte som det går över. Blir bara värre. Men hon skall i alla fall till läkaren i dag. En penicillinrunda till. Seg jäkla influensa. Vill jag definitivt inte ha.
Nu skall jag börja plocka lite i köksskåpen innan LM kommer. Blir nog en vända till kvällen, om jag orkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0