Vit målarfärg

Den vita färg jag använt till att måla alla möbler är vit häftgrund (matt) som jag köpt på Karlsson. Späder den med lacknafta och målar två -tre gånger. Inte så noga eftersom jag går efter med sandpapper när det torkat och slipar av så det ser nött ut. Sen efterbehandlar jag med flytande bivax för att få en blank och lättskött yta. Den vita häftgrunden kostar 59 kr för 3/4 liter och räcker till mycket. Jag har köpt tre burkar och det har räckt till säng, spegelbyrå, skåp, pall, sänghylla, pottskåp,  matsalsbord, fyra stolar, klaffbord och fyra köksstolar + två nattygsbord. Räcker dessutom till ett skåp till + två plåtkrukor. Bivaxet kostar 119 kr och räcker lääänge.
I natt blev det inte mycket sömn. Snurrade till halv fyra. Då gick jag upp och satte mig vid datorn och läste lite bloggar. Klockan sex tog jag min medicin och gick och la mig. Lyckades somna en stund. Sov till halv åtta. Då kom odjuren infarande. Rambo har en ful ovana. När han slickar en i ansiktet, lyckas han alltid köra upp tungan i näsan. Inte särskilt tyrevligt. Men han är ju så liiten och har så liten tunga.
Nu håller dottern på att fylla bilen med grejer som skall till tippen. Åker dit när vi ändå skall till Högsby. Får väl göra mig färdig för "stadstur". Dottern brukar säga att hon är ute och rastar mig. Hmmm. Har inte kört bil på över ett och etthalvt år. Gammal!! Ganska skönt med privar färdtjänst. I början hjälpte jag till att kolla trafiken, bromsa osv. Nu somnar jag nästan eller kollar omgivningar som jag inte sett förut. Nu är det resdags. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0