27/5

I dag har dottern varit ute och vallat sin mor. Kört runt en lång vända. Först till Ålems kyrkogård med liljekonvaljer till graven. Vidare till Algots i Fliseryd där vi blev mottagna mer eller mindre som kändisar. Kommer man bara dit ett par gånger om året känner man sig väldigt välkommen.  Åkte över Finsjö och Bohult hem. Plockade mer liljekonvaljer efter vägen. Hem och lagade mat och sen middagsvila. Det blev i alla fall en biltur på nästan fyra timmar, så nu behöver jag inte rastas mer den här veckan. Jag är inte ute mycket märker jag. Mycket byggt och ändrat överallt. Känner knappt igen sig.
Takfönstret i hallen är målat och fint. Behöver bara en liten make-over vid tapetbården där vattnet runnit. Skall bara komma på något bra.
Nu blir det lite kaffe och sedan sängen. I morgon skall jag baka tårta. Behöver få upp mitt blodsocker. Inte.
Tänkte lägga in några nya bilder men det får vänta till i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0