1:a advent



I dag är det första advent. Klockan är halv sju och alla hundar sover. Dottern har åkt till jobbet. Tog ut hundarna innan hon gav sig i väg. Pratade med lilla fröken i går kväll. Hon berättade att hennes mamma tagit fram alla julgrejer. Då kan jag också göra det med gott samvete. Alla talar om för mig att det är för tidigt och att ingen annan tar fram sina tomtar än. Men det är det visst. Jag vet åtminstone två som börjat jula redan. Så nu ska mina grejor upp från källare. Tomten på bilden har jag fått av jobbdottern. Han står och övervakar gardinstrykningen, som snart är klar. Skall passa på att stryka alla juldukar när strykbrädan ändå är framme. Nu blir det mer kaffe innan dagen börjar. Mår någotsånär i dag, så det kanske till och med blir en sväng till affären.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0