Fredag den 13:de

Vaknade halv fem i dag. Var tvungen att gå upp på toa. Körde igång perkulatorn och tog min medicin. Svalde den slemlösande brustabletten av bara farten. Tyckte det var lite trögt att svälja, men det gick. Inte bra med för mycket "godis" när man knappt är vaken. Morgondosen består av 1 slemlösande då, 2 för sockret, 1 antibiotika för KOL-lunginflammation, 1 för blodtrycket och 2 för hjärtat + 2 Tiparol och 2 Panodil. Middagsdosen består av 2 för sockret, 1 för blodtrycket och 2+2 för värken. Kvällen inleds alltid med 2 för sockret, 2+2 för värken och 1 för blodtrycket. Till natten blir det 1 retard, 5 lugnande mot värken + 1 mot blodtrycket. + 1 sovtablett.  Räknade fel förut. Summa sumarum 33 tabletter. Och så inhalatorn med en dos varje morgon mot KOL-et och en inhalator 4 ggr/dag för andningen. Sanslöst. Hinner inte med så mycket mer på dagarna. Jo det gör jag så klart. Har stickat sex gubbar till julkrubban och nästan fyllt dom färdigt. Skall sätta mig med det nu, tänkte jag. Kaffe och stickning. Precis som i gamla dar. Håller mig nog inne i dag eftersom det är fredag den 13:de. Man kan aldrig veta. Lite kallt är det också. -3 när jag gick upp. Nähä, nu blir det kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0