Onsdag eftermiddag

I dag är det en så´n där jävlaontdag. Vet inte varför. Har inte gjort nå´t speciellt utom stickat. Det kan jag ju inte få så ont av. Eller?
Dottern började städa men blev inringd på jobb. Inte roligt att vara timvikarie. Kan ringa när som helst. Nu ringde dom halv tolv och hon skulle börja ett. Så jag fick ta resten av städningen. Går sakta men säkert. Skall bara torka golven i hallen och köket. Sen är jag klar. L ringde och pratade bort en stund. Hon var uppe i går kväll en snabbvisit. Hennes gubbe var i Berga och lagade en torktumlare. Tog knappt tjugo minuter. L hann knappt sätta sig ner. Får bli lite längre nästa gång.
Har försökt ringa stordottern både i går och i dag, men inget svar. Skulle höra om hon kunde gå på Biltema och köpa bromsbackar till Golfen och om hon fick in en 120-säng i bilen. Nää det är ju inte troligt. Sängen alltså.
Nu skall jag ta en kopp kaffe innan jag torkar golven. Sen blir det antagligen lite stickning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0