Söndag eftermiddag



Skönt att kunna vila huvudet i bland när matningen blir för tröttsam.
Söndagen har rullat på i lugnt och sakta mak. Dotter med familj har varit på Vattenpalatset hela dagen. Kom bara upp för att kolla valparna och säga hej då. Valpköparna fick beslutsångest och skulle återkomma. Kille eller tjej?
Så det har varit relativt lugnt hela dagen. Var ute med hundarna runt ett och höll på att blåsa bort. Herre jävlar vad det blåste. Nu skickade jag ut barnbarnen på kissrunda. Ja med hundarna förstås. Alla har fått mat igen och jag har torkat kisspölar och plockat bajs. Funderar på om jag skall ta nå´t att äta. Fick en bok av Karin Wahlberg, av dottern. "Tröstaren". Utspelas visst i Oskarshamn vad jag kunde se på baksidan. Skall i alla fall hinka i mig en kopp kaffe till och sen "sätta" mig och läsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0