Vintertid

Ja, och så var det söndagmorgon. Valparna har inte fattat det här med vintertid,  så dom vaknade som vanligt klockan sju. Fast nu var ju klockan bara sex. Men dom är pigga som vanligt på morgonen. Har mer och mer gått över till att bara ge dom torrfoder, som dom äter med god aptit. Bara Babben som, sina ovana trogen, står och tigger när jag äter frukost. Eller när vi äter middag. Eller när vi sitter vid köksbordet och hon tror att vi äter. Undrar om jag skall berätta det för hennes nya ägare? Nääe det får dom upptäcka själva. Just nu äter hon och Bernhard upp sopskyffeln. Ja,ja dom blir väl snart trötta så jag kan lägga mig en stund till. Kommer några för att kolla på Bernhard i dag. Så förhoppningsvis är det bara två kvar sen. Håller tummarna. Nu blir det en kopp kaffe till. Återkommer senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0