Valpar på utflykt



Valparna ute ur valphagen för första gången. I dag är dom fyra veckor och så stora. Lyssnar när man pratar med dom. Skäller och morrar. Betsy, eller Babben som vi kallar henne, hon sätter nosen mot skyn och ylar. Så gulligt.
I dag vaknade jag halv sju. Ont, ont, ont. Svårt att ta mig ur sängen. Valparna var i gång med frukosten redan. För mig var det medicin och värktabletter som hade högsta prioritet. Perkulatorn kom också i gång. Nu har jag i alla fall fått frukost jag med. Valparna blir matade av sin mor en sväng till. Troligtvis för att jag plockade upp Bindie. Hon ser ut som en liten mops. Man börjar mer och mer märka av deras olika personligheter. Snart tar dom sig ur lådan och sen är det kört. Eventuellt blir det annonsering till helgen.
Nu blir det en kopp kaffe till innan dusch och påklädning. Dottern skall in till sta´n och köpa en dragkedja till ett par jeans. Jag skall inte göra något speciellt, tror jag. Middagen i går blev inte riktigt som planerat. JAG stekte hamburgare och Inga dök aldrig upp, så disken står kvar. Kanske hon kommer i dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0