Vår????

Vår i Berga men minusgrader på nätterna. Äldsta dottern med barnbarnet från skogen, kom hit i fredags eftermiddag. Hade med sig en av mina före detta grannar som flyttade från Berga för några år sedan. Bor numera i Värnamo. Tror jag det var. I lördags kom fröken pratkvarn med tåget från Blomstermåla. Åkte med sin far till Oskarshamn på eftermiddagen och kom tillbaks söndag förmiddag. Så helgen har varit relativt lugn. Bara dom stora huliganhundarna, som tydligen är här på heltid. Deras husse jobbar i Kalmar och kan naturligtvis inte ha dom med sig. Så mycket städande blir det. I går var det också lugnt. Sonen åkte till jobbet i Kalmar och dottern till sitt jobb i Oskarshamn. Väldans farande. I dag blir det i alla fall månadens rastning av mamma. Dvs av  mig. Dottern skall in och klippa sig och då passar jag på att storhandla för en månad framåt. Blir även en sväng till tippen. Eller, återvinningsstationen, heter det väl nu. Har återigen börjat rensa ut en massa. Nu ryker det jag trodde jag behövde förra gången jag rensade. Blir nog säkert ett par vändor till. Har ju ingen lastbil att köra skräp i. Bara en Golf, som visserligen har bra utrymme, men hur mycket som helst går det ju inte in.
Frukost med två koppar kaffe och medicin är avklarat. Liksom rastning av hundar. Nu skall jag bädda sängen och plocka in disken. Men först en kopp kaffe till.

Kommentarer
Postat av: Annacarin

Det verkar som om din son ska vara MYCKET tacksam över att ha sin mamma. Det är inte alla som tar över ansvaret för två hundar så där. Ta det lugnt nu. Annacarin

2010-04-20 @ 20:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0