Onsdag 11 augusti

Trots pengar tillbaks på elräkningen och beskedet om att yngste sonen skall bli pappa (ja nu vet alla om det) har jag haft en sjuhelsikes skallevärk i dag. Eller det kanske är på grund av. Det blir alltså mitt elfte barnbarn. Men med fem barn kan det ju bli många, många fler. Dagen har varit fruktansvärt seg. Äldste sonen gick och handlade åt mig innan han åkte till jobbet. Får ta hjälp av dottern, när hon kommer hem, med att ta ut hundarna. Hyresvärden med fru dök upp nu i eftermiddag och då kan jag inte ta ut hundarna utan koppel. Dom små klarar jag men inte dom stora. Inte lätt att gå med 2X30 kilo i ena handen och 2X3 i den andra. Ta en storlek av varje på vardera sidan funkar tyvärr inte. Å, så måste jag ju klara ut rollatorn för att ta mig framåt. Nej, det är inte för gamla krymplingar att rasta stora hundar.
Blir kanske byte av TV i eftermiddag. Lånar dotterns så länge. För stor för mig men det får väl gå så länge. Tycker inte om stora teknikprylar som dominerar ett helt rum. Så fruktansvärt fult. En liten TV som man kan gömma i ett skåp. Det vore något för mig och det blir det nog också. Skall strax börja med middagen, stuvade makaroner. Skulle haft det i går men ingen kom hem till middagen, så det blev macka för mig. Går ju det också. Men först, som vanligt, lite kaffe. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0