2 veckor kvar till jul

Dagarna bara rusar i väg. I år har jag julpyntat väldigt tidigt. Brukar inte komma igång förrän dagarna före julafton och sen åkte det ner efter nyår. Men när man ändå har det uppe kan det ju få vara jul åtminstonde till tjugonda knut.
I dag blir det förhoppningsvis lite nytta gjord. Dottern jobbar till fyra så jag får väl köra dammsugaren själv i dag. Tar ju en stund med alla ontstopp. Men är ju inget särskilt inbokat,så...... Ska göra några kakdegar, tänkte jag. Både sockerfria och "vanliga". Lussekatter blir det väl också. Kanske. Inte värt att säga för mycket.
Vaknade halv sex idag med ooont. Nu börjar det värsta släppa, så man börjar känna sig som människa igen. Börjar alltså. Det tar i praktiken hela dagen med ett stadigt och jämnt pillerintag innan jag börjar må bra. Så när kvällen kommer, mår jag som bäst och då är det ju dags att gå och lägga sig igen. Men inget gnäll idag. Ska fylla på kaffemuggen innan jag kör i gång.
Fick förresten öväntat besök igår av LM. Hon hittade nog tre - fyra tomtar som inte hon har. Så färgen gick i grönt och hon försökte på alla sätt få köpa åtminstone en, av det jag har fler av. Icke sa Nicke. Hon har över 2000 tomtar och är ändå så missundsam mot alla som har något som inte hon har. Sorgligt. Nu kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0