Dan före dan före dopparedan

I går var det julstädning. Nya mattor och juldukar. Även granen fick komma in. Så nu ska det bara lagas lite julmat. Alla tomtar och annat julpynt är utplacerade där dom skall vara. Tur att jag har så stor lägenhet. Annars vore väl risken stor att jag hamnade i garaget själv ( ingen risk för det än, Anna-karin). Värre för den som har en tvårummare och över 2000 tomtar. Där kan man prata trångt. Har dubbelt så stor lägenhet och bara ca 200 tomtar.
Väldigt kallt i dag. -21 när jag var ute med småkrypen för en timme se´n. Som tur är tycker dom också att det är för kallt så det blir turbokissning. Att jag frös kanske berodde på att jag gick ut i pyjamasen + kofta.
Nu har jag i alla fall fått ordning på mitt sovande. Tror sömnlösheten berodde på tre små piller, som jag inte tagit på ett bra tag. Men nu är det fixat.
Nu skall jag i alla fall skicka i mig en kopp kaffe till. Återkommer under dagen med lite julbilder från Storgatan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0