"Ser ni mig?"



"Rudolf" bland alla tomtar. Ja nu sitter man här igen och väntar på att värktabletterna skall börja verka. Önskar att det fanns något piller man kunde ta, innan man vaknade. Skulle hjälpa tror jag. Hjälper väl inte att gnälla om hur ont man har. Blir inte ett dugg bättre. Jag kom på mig själv här om dagen att jag blivit en jäkla gnällkäring. Inte ett dugg rolig. Så det får vi ändra på. Slutgnällt om värk och elände.
Lilla Rambo blev placerad bland alla dom stora tomtarna i går. Ser han inte glad ut? Han tyckte inte att det var någon höjdare direkt, men han finner sig i de flesta tokigheter hans matte hittar på.
Nu har jag nästan julat färdigt. Fick ju inte tag på något rött duschdraperi, men dottern hittade det jag köpte förra året och totalt glömt bort. Vitt med ett stort rött hjärta på. Egentligen är jag ingen julälskare. Men visst är det lite mysigt med tomtar och ljus.
Nu har jag i alla fall gjort en liten paus i bloggskrivandet. Så nu är det kväll här  Berga och jag är på gång att uppsöka min paulun. Yngsta sonen med sambo kom upp en stund nu i kväll med nybakat bröd. Det kan jag sanningsenligt att det är något jag inte är bortskämd med. Tidigare i eftermiddag kom L och L upp en stund. Lite kaffe med pepparkaka och en liten julstjärna till mig. Så dagen har runnit på rätt bra. I morgon förmiddag kommer LM. Så då blir det ännu mer kaffe. Men nu är det godnatt från mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0