Lång, lång, lång natt



I natt vaknade jag klockan ett, efter en och en halv timmes sömn. Gick en kissrunda och gick och la mig igen. Vaknade klockan två av att Issa for runt i 120 och flyttade mattor. Somnade om och vaknade klockan tre av att min osynliga katt for runt med en grön leksaksråtta för att sedan fortsätta med att frenetiskt riva i kattlådan. Inte i sanden utan på väggar och tak. Trodde faktiskt hon blivit tokig på riktigt. Nu är klockan kvart över fyra och jag har gett upp. Har druckit kaffe och försökt lösa korsord, men jag är nog för trött. Bokstäverna flyter ihop. Skulle egentligen gå och lägga mig. Men då sätter dom väl igång igen. Dessutom plogar dom vägen utanför och det låter en del. Nej, sova får jag kanske göra när jag blir gammal.
Yngste sonen kom upp i går kväll. Ville sova här eftersom han inte hade fått i gång vattnet i huset han hyr. Var han är nu, vet jag inte riktigt. Han duschade och försvann. Kom tillbaks klockan tio och försvann igen. Tvärs över gatan. Ja,ja det blir nog bra.
Nu tror jag det blir en kopp kaffe till, innan jag tar mig en allvarlig funderare på, om jag ska lägga mig igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0