Mer snö - mer vattenläcka?

Plusgrader ute. Efter morgonens stilla vattenstrilande från halltaket, har jag synat alla tak. Både ute och inne. Vad gör jag om taket rasar in? Vem ska ta hand om snöhögarna, som bara blir högre och högre ? Kommer bli en syndaflod när all denna snö på gården smälter. Dottern skottar och försöker få bort så mycket som möjligt. Det är definitivt inte lätt. Dom andra hyresgästerna i huset är två karlar i 45-års åldern. Så det förstår man ju att dom inte orkar skotta snö. Dottern är en 25-årig spenslig tjej, som inte har så mycket fett på benen. Ja ingen annanstans heller. Men skotta snö, klippa gräs, köra med röjsåg och gräva land, det kan hon. Dessutom städar hon trapphuset, som enligt hyreskontraktet är något alla hyresgäster skall hjälpas åt med. Men dom är ju karlar, och tillhör det svagare könet. Dom har inte ens så mycket vett så dom skäms, stora starka karlar. Fastighetsägaren skall jag väl inte ens nämna. Har tyvärr aldrigt visat något direkt intresse. Första året kom dom hit och planterade halvdöa tujor. Inte ens det blev bra. Heldödainnan sommaren kommit igång. Nu är det i alla fall Thailand som gäller. Så vi håller tummarna att ingenting skall hända. Taket rasar, översvämning i källare och lägenheter mm, mm. VEM SKA VI KONTAKTA, om något allvarligt nträffar.

Kommentarer
Postat av: Tiagirl

Räddningstjänsten... Dom i sin tur tar väl kontakt med socialen för annat tak på huvudet och så kommer det en saftig räkning antar jag på rtj's insatser för taket... Nog bäst du går ut och fotograferar hur det ser ut mellan varven. Sen hade jag aldrig skottat/städat om det var fler som enligt kontrakt skulle dela på det...man får inte vara för snäll.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0