Ny vecka

Jaha, så var det måndag och ny vecka igen. Vaknade halv sex i dag av att katterna jagade varann genom grinden till mitt rum. Issa hoppar elegant mellan spjälorna medan Svea håller på att riva hela grinden. Skramlar och låter varenda gång hon ska igenom. Kände att det var kaffe på gång och det vill man ju inte missa. Så nu har jag fått i mig en stor mugg kaffe och mina mediciner. Dottern har åkt till jobbet och hundarna sover. Dom tycker det är fruktansvärt jobbigt att gå ut och kissa så tidigt. Men skönt att hon tar ut dom innan hon åker.
Yngsta sonen kom upp i går kväll och frågade om mat. Var hos en tjej i hyreshusen och hon hade ingen mat. Tur, för honom, att det fanns lite kvar. Hundarna fick bara torrfoder i går eftersom Vita var dålig i magen. Så nu blir det bara pulor en tid framöver. Kan ju inte hålla på och duscha bakdelen på henne, varje gång hon varit ute.
Nu ska jag fylla på kaffetarmen och även bre mig en ostmacka. Återkommer väl så småningom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0