Dagen rullar vidare

Dottern blev inringd på jobb. Skulle sitta vak från ett till nio. Hann in och parkera bilen, innan bemanningen ringde och talade om att personen gått bort. Fick i alla fall stanna och jobba till fyra. Ringde broder J eftersom han ringt när jag var ute med småkrypen. Dagtid!!!! Kors, det var oväntat. Tänkte inte på att det var nyår. Så det var ungefär som det brukar vara. Fast tidigare då, förstås. Inte roligt.
Annars har dagen lunkat på i sakta mak. Hade tänkt mig en vända till Konsum, men halka och värk satte stopp för den utflykten. Hade hoppats på att hyresvärden fixat sand inför vintern. Men icke. Får väl ge oss ut på stöldturné till någon sandlåda. Finns en vid Konsum. Osäker på om man får ta sand där. Är väl kommunens antar jag och jag bor ju i kommunen, så då borde ju sanden vara för mig också. Jäkla tjat om sand, det blev. Men det är verkligen fruktansvärt halt här utanför.
Middagen är i alla fall förberedd. Hemgjord klyftpotatis, som snart skall in i ugnen. Oxfilé som skall gratineras och beasås som skall vispas ihop. Vitlökssmöret är färdigrört och färdigrullat och ligger i kylen. Heja, vad hungrig jag blev. Tur man inte skall ut på turné efter all vitlök.
Kanske hinner med en kopp kaffe innan middagsgästen kommer. Återkommer kanske efter middagsvilan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0