Eftermiddag

Har tillbringat dagen, så här långt,  till att inte göra nå´nting. Det är faktiskt tröttsamt. Handlat, har jag ju i och för sig gjort och varit ute med dogsen. Skalat potatis, vikt ihop tvätt och gjort en köttfärslimpa, som nu står i ugnen. Men annars har jag inte gjort något. Men det är ju söndag och vilodag. Nu är det väl bara trettonda´n kvar innan alla helger är slut. Tjugonda knut börjar jag plocka ihop mina tomtar tror jag. I alla fall inte innan dess. Blir så tomt. Men lättstädat i och för sig. Inte för att jag städar i onödan. Hellre lite skit i hörnen, än ett rent helvete. Nu skall i alla fall småkrypen ut en vända till. Korvpåsen i fickan, så är man rustad för eventuella tjurrusningar. Inte för att korv räcker om grannkatten sitter precis utanför, men det är i alla fall en liten hjälp. I och för sig kan jag ju koppla dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0