Förmiddag

Har bäddat och fått undan disk från i går. Varit ute med väldigt motsträviga hundar. Dom gillar verkligen inte när det blir för kallt. Ska försöka ta mig ner till affäre när dom öppnar. Behöver få hem mjölk bl a. Har så jäkla ont i höfterna fortfarande. Går kanske, med "fästmannens" hjälp, att ta sig ner. 15,7 minusgrader ute och 15,8 plusgrader inne. Inte roligt. Tur i alla fall att det inte är tvärtom.
Håller på att läsa Bergaboken. Ganska roligt att få reda på hur det såg ut här för hundra år se´n. Verkar vara två familjer som finns kvar här sedan Berga började befolkas. Kan ju vara fler i och för sig. Fanns många Andersson då, liksom det gör i dag. Mycket affärer långt in på 60-talet och många industrier. Två hotell till och med. Kan man inte tro när man ser Berga i dag.
Nu skall jag ta lite kaffe och värktabletter innan jag försöker ta mig till Konsum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0