Lördag morgon

Här ringde telefonen strax innan sju. Kan bara vara en sak. Blev lite brandkårsutryckning. Snön vräker ner och plogbilarna lyser med sin frånvaro.  Stora vägen in till stan var heller inte plogad. Dåligt.
Min dag blir väl som vanligt. Har tagit de första nio tabletterna för dagen. Dottern skulle försöka hinna till apoteket på sin rast. Värktabletterna är så gott som slut. Tror det är tre kvar. Illa, illa.
Måste ta mig till affären i dag i alla fall. Tur att det inte är så långt. Så jag gör väl ett frest under förmiddagen. Men först ska jag få på mig lite kläder och ta ut krypen. Dom sover så gott, nedbäddade under täcket. Synd att tvinga ut dom egentligen. Återkommer antagligen under dagen,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0