Tisdag kväll

12 grader kallt och snön vräker ner. Har varit ganska lugnt i dag. Dottern blev inringd på jobb, så det blev ingen matlagning. Hade tänkt dra igång dammsugaren men det fick jag inte. Dotra har slutat röka och måste ha något att göra om hon inte jobbar. Har gått en vecka och än så länge går det bra. Går åt mängder med tuggummi förstås. Själv har jag inga direkta planer på att sluta. Men man vet aldrig.
Gick ut med hundarna i koppel i kväll. Rambo har blivit tuffare och drar i väg utom synhåll. Inte bra. Vita nosar mest efter korvbitar. Slängde ut lite för att få Rambo att använda nosen. Heja vad bra det gick. Han hittade ingenting.
I morgon blir det väl lite städning förhoppningsvis. Börjar bli lite luddigt på golven. Tänkte ta en vända till med furminatorn på Svea. Vet inte om hon känner på sig att nå´t är på gång, för hon är spårlöst försvunnen när jag plockat fram kammen. Fattar inte varför dom fäller nu när det är kallt. Borde vara tvärtom.
Pratade med stordottern tidigare. Den lille busen tjoade och lät hela tiden. Bortskämd? Han? Inte.
Nu skall jag ta lite kaffe och medicin innan hundarna skall ut igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0