Torsdag kväll

Dagen har runnit på som vanligt. Snöat mängder. Börjat plocka undan julen. "Tanten" från kommunens arbetsterapi, kom hit i dag med mitt nya vrålåk. Metallicröd med både handbroms och parkeringsbroms. Handbromsen kunde jag använda om det gick för fort i nerförsbackarna. Skojigt. Inte troligt att jag skulle få upp någon högre hastighet. Korg till, så Vita och Rambo kan åka i om de blir för trötta på mina "långpromenader". Helt enkelt för dråpligt alltihop. Men bättre än att skena runt med en kundvagn från Konsum.
Nu är det bara sista kissrundan med hundarna innan det är dags för sängen. Blir rätt seg efter Sarotenet på kvällen. Men inte så seg så jag blir sovtrött. La mig en stund på eftermiddagen, efter maten. Det är ganska skönt med en "siesta" på eftermiddagen.
I morgon blir det väl lite mer undanplockande av julgrejer. Troligtvis en sväng ner till Konsum och handla. Men nu blir det en halv kopp kaffe innan jag skall ut i kylan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0