Måndag 5 juli och ny vecka

Jaha, så var det måndag igen och ny vecka och jag är ett helt år äldre. Ja igår var jag det alltså. Nu har jag ju slutat fylla år för länge sen. Tycker inte det är någon vits med att fira att man blir äldre. Inte i min ålder i alla fall. Lite skillnad när man fyllde tonåring och moppe. Eller när man fyllde körkort och blev myndig. Men vad ska man fira nu?
Har nyss varit ute med hundarna och skall väl försöka locka ut dammsugar´n ur skåpet. Lockar jag med byte av påse, går det kanske. Jag har lite över 30 grader varmt inne just nu. Inget bakväder precis. Blir nog bara en snabb vända med sugaren och så måste jag ta en vända i trappen. Fullt med hundhår, gräs och kvistar. Kammade Vita i går. Hon tar med sig halva skogen hem när sonen är ute med dom. Allting fastnar i hennes päls. Väntar nog förresten med trappen och låter sonen ta den när han kommer från jobbet. Nu skall jag i alla fall testa att dricka lite kaffe. Har varit paj i magen se´n i går. Tror dottern släpat hem något från jobbet. Återkommer framåt kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0