Så jäkla varmt

Måste gå ut för att svalka sig lite. Hade inte varit dumt med AC i lägenheten. Men i brist på bröd, får man äta limpa. Tre fläktar som går för fullt. Bara takfläkten som inte går igång. Får leta reda på någon som kan fixa den. Städa, är det bara inte att tänka på. Får bli framåt kvällen när det blir lite svalare. Har nog Kalmar läns varmaste lägenhet.
Dottern ringde. Är på väg hem. Skall bara på apoteket först. Apoteket vid lasarettet var naturligtvis stängt. Annars är det smidigt att svänga in där på hemvägen.
Har inte hört något från äldste sonen. Så jag vet inte om han stannar i Kalmar, åker till O-hamn eller kommer hit. Men det visar sig väl.
Om dottern är ledig i morgon, skall jag försöka få en skjuts ner till loppisen. Kolla efter en bordsskiva så jag får upp mitt sybord.
Min vita ryamatta är nog torr vid det här laget, men är för tung att lyfta utan hjälp. Visserligen klarade jag det när den var blöt. Men det får jag betala för nu. Så det gör jag inte om. Skall också ta upp vita mattan som skall ligga under matbordet. Sen får hundar och katter spendera tiden i hallen och köket.
Nu skall jag göra sås, till pannbiffarna. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0