Tisdag 15 juni

I dag gör jag inte många knop. Vaknade med en infernalisk värk i rygg och höfter. Är i valet och kvalet om jag ska ringa min doktor eller inte. Vet ju vad hon säger. "Ut och promenera. Även om det gör ont, är det bara att fortsätta."
Jag är ute och går. Varenda dag. Misstänker det är därför höfterna har blivit värre. Kan inte stå still, för länge. Inte ligga på sidan och inte sitta för lång tid. Vad gör man? Springer? Hoppar fallskärm? Eller skall jag bara ta det som det blir? Inte roligt alls. Men man behöver ju inte ha roligt jämt.
Tog ut hundarna för en stund sedan. Bägge var okopplade och tvärvände i dörren. Regnet bara öste ner. Ingen av mina hundar som vill gå ut då. Det blir koppel och tvång, nästa gång. Om det fortfarande regnar.
Nu skall jag skala potatis, så det är klart till middagen. Kokt torsk med äggsås. Himla gott. Men först en kopp kaffe till. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0