18 mars

Klockan snart åtta. Jag har varit uppe se´n halv sju. Medicin, frukost och värktabletter. Har ont i dag. Vet inte vad det beror på. Nya soffan? Har i alla fall bestämt mig för att behålla dom gamla. Bättre att katterna river på dom, än på en ny skinnsoffa. För lite riv blir det garanterat. I dag blir det väl inget speciellt förutom resa till Jönköping i eftermiddag. Först till Kristdala och hämta barnbarnet och sedan vidare till bibelbältet. Blir bara en fram och tllbaksresa, med fikastopp. Tänkte kolla IKEA och Rusta, men det får bli i Kalmar. Blir för stressigt annars.
Vita var dålig i magen i morse, så hon har blivit duschad. Inte populärt. Men diarré och hennes långa vita päls, är ingen bra kombination. Dom fick lax och potatis i går. Kanske lite för kryddad sås. Gamla tanten kan vara lite känslig med maten. I dag blir det bara torrfoder.
L (Laila) var uppe häromdagen för lite kaffe och skitsnack. Länge sen hon var hit, så det var himla kul. I vanlig ordning hade jag inget fikabröd men vi får ju inte äta socker, varken hon eller jag, så det fick bli en slät kopp kaffe.
På eftermiddagen ringde LM (Lillemor) om sina bullar. Skall baka dom i helgen tänkte jag.
Grannen kom upp nyss och lånade två cigarretter, tills affären öppnar och hundarna skäller som dom vakthundar dom är. Nu blir det lite mer kaffe, sen skall jag klä på mig och bädda. Återkommer till kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0