Inte melodifestivalen

Och inte Let´s dance igår. Men på måndag börjar en ny serie på ettan. 15 avsnitt om det kommande bröllopet. 15 avsnitt!!!! Hur mycket finns det att visa om något som inte ens har hänt än? Definitivt något jag kommer att missa. Min mormor däremot, om hon levat, hade suttit fastklistrad framför TV:n. Ända sedan vår kung, på den tiden en kronprins i tio-årsåldern, cyklade på henne på Solliden en sommar, var hon helt galen i "vårat" kungahus. Hon tackade honom för att han körde på henne. Hur korkat är inte det?
Nu är det i alla fall kväll i Berga och snart sovadags. Slapp huliganhundarna i dag. Dom kommer i morgon. Har i alla fall varit ute ett par gånger i dag. En vända till affären och några hundrastningar. Lagade middag, som vi åt innan dottern åkte till jobbet. Diskade och tänkte ta mig en eftermiddagslur innan hundarna skulle ut igen. Kört, naturligtvis. Grannens kompisar ville umgås med honom genom en stängd dörr. Så dom stog utanför dörren och gapade och skrek i säkert en kvart. Blev ingen middagsvila med andra ord.
Har kollat lite på TV:n. Pratat med äldsta sonen och äldsta dottern. Ätit några mackor till kvällsmedicinen och nu skall jag lägga mig. Återkommer pigg och utvilad i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0