Regnig fredag

Ja, så var det fredag igen. Regn och rusk fredag. Så i dag blir det tvångsrastning av hundar. Dom stora bryr sig inte om vilket väder det är. Men dom små är inte precis överförtjusta. Rambo är fortfarande väldigt försiktig med Zacke. Vill inte gå förbi honom och sitter helst i knät. Inte samma stim som vanligt. Utom när huliganerna är ute på balkongen. Då rasar han runt efter Issa, som ett skållat troll.
I dag blir det lite helgstädning. Hade tänkt putsa fönster, men det kan jag ju glömma. Måste i alla fall fara runt med en trasa runt fönstren. Fullt med pollen överallt.  Damm och hundhår. Dottern jobbar till ett, men skulle stanna kvar i stan efter jobbet. Så där får man ingen städhjhälp i dag. Men med rätt dosering på värktabletterna, mår jag rätt hyfsat faktiskt. Hade lite ont när jag gick upp men det värsta har lagt sig. Så städningen kommer att gå som en dans. Åtminstone som en stilla vals.
Dottern kom hem från jobbet i går kväll och var något skakig. Fick ställa sig på bromsen efter Kristdalainfarten. Ett stort vildsvin sprang över vägen. Hon missade det med knappt en decimeter. Roligt för henne att se ett vildsvin ute i det fria. Det var första gången någonsin, hon såg ett vildsvin. Men det kunde ha gått riktigt illa. Som tur var hade hon inga bilar bakom sig heller. Kan bli lite problematiskt när man får tvärnita. Ja nu börjar djursäsongen på vägarna. Inte roligt alls.
Så var det dags för lite kaffe innan jag kör i gång. Återkommer kanske under dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0