24 dagar fram till jul

Julesnö har vi i alla fall fått och det skall tydligen bli mer. Enligt spåtanter och gubbar skall det bli värre än förra vintern. Hu jeda mig.
I går hade jag mina två äldsta söner med barn, på söndagmiddag. Potatisgratäng med helstekt fläskfilé. Formarna länsades. så det var tydligen gott. Barnen han leka en stund med småhundarna innan det var dags att fortsätta resan hem till M-ås. Tydligen inget vidare väglag från Sävsjö och hit och troligtvis hade det inte blivit bättre till sonen åkte hem igen. Det har varit pappahelg både i Sävsjö och Berga. Tågen gick som dom skulle så lilla ölandstokan kom också hem. Duktigt att åka tåg själv.
Själv slet jag ju mig på något sätt i ryggen när jag duschade, och det har inte blivit bättre, snarare tvärtom. Nattens sovtider har ändrats från 23 - 06, och kortats av med en timmes sömn - vakna, värktabletter och en timme till. Jag gav upp klockan halv fyra. Så här sitter jag med en mugg kaffe medan plogbilen brummar utanför. Men det blir inget särskilt i dag. Fortsätta julpynta. Nu är det dags för påfyllning av kaffe, såjag återkommer senare. När jag hunnit fota lite också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0