Å så var det lördag igen

Vaknade med världens värk. Vred till mig på något sätt, i duschen, i går kväll. Skulle bli så glad om hyresvärden kunde sätta in en duschkabin. I stället för det fula, monstruösa badkaret jag har nu. Har nyss varit ut med hundarna,både stora och små. Äldste sonen åkte till Kalmar i går eftermiddag, för att plocka upp dotter Ölandstok. Ramlar väl in under dagen.
Dottern har plockat upp alla lådor med tomtar och annat julpynt. Så just nu ser vardagsrummet ut, som en tomteinvadering. Tomtar precis överallt. Stora och små. Har ju en viss förkärlek för stora och ännu större tomtar. Om jag får tummen ur.....skall jag fota både gardiner och tomtar. Skall en sväng till Karlsson nu på förmiddagen. Så det kan bli en tomte till. Eller två, eller......
Värken börjar ge sig  men det krävdes en kraftig dos av mina värktabletter. Vrider jag mig inte för mycket, kan jag nog överleva den här dagen också.
Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0