Lite senare söndagmorgon

Lyckades somna om, när värken gav sig lite. Sov faktiskt till tjugo över sju, då jag blev väckt av en liten hund som ville ut. Han "pratar" ända till jag talar om att jag är vaken. Hans "prat" låter som när alligatorungar knirkar eller piper, eller vad man ska kalla det.
En kissetur blev det i alla fall. Även om min gamla tant, var något svårväckt. Hon vill ogärna lämna sängen för tidigt på morgnarna. Ja, hon vill i och för sig, ogärna lämna sängen vid någon tid på dygnet. Det skall vara dom tio minuterna hon leker med Rambo. Annars är hon en värre soffpotatis än mig.
Mediciner och frukost har jag i alla fall fått i mig. Även en påfyllning av värktabletterna behövdes. Så nu är jag redo att "möta dagen". Ja en stund av den i alla fall.
Vad som händer under resten av dagen återstår att se. För än så länge, står bara bäddning på "attgöralistan." Men det kan ju fort ändra sig. Återkommer, om detta sker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0