Onsdag den 24 november

En månad kvar till jul. Hann få alla fönster putsade innan regn/snö ovädret satte igång. Ja, jag fick hjälp med putsning och upphängning av julgardiner av yngsta dottern. Hade jag inte haft henne till hjälp hade jag fått göra som grannen. Inte putsat fönster eller bytt gardiner på åtta år. Men det är ju klart, kan man inte så kan man inte. Men det kan ju vara lite roligt att se ut i alla fall.
Några tomtar har jag också framme. Nyköpta och fådda. Adventsljusstakarna skall upp från källaren och då blir det lite fler tomtar. I år hade jag tänkt att få upp det mesta till första advent. Utom granen då förstås.
Var ute med småhundarna för en timme sedan. Både Vita och Rambo blev som tokiga av snön. Har kommit en hel del under natten och mer lär det visst bli. Dottern jobbar i kväll så det blir att ta det lugnt och sakta. Yngsta sonen skulle till Öland och jobba. Hade hört att dom stängt, eller skulle stänga av bron, så han visste inte hur det blir. Är ju ingen höjdare att bli kvar på ösidan om dom skulle stänga av. Med sambo och sambons pojkmage på lasarettet vill han nog tillbaks till fastlandet.
Nu skall jag hälla upp lite mer kaffe och kolla på nyheterna. Lite kort på julgardiner och tomtar kommer senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0