2 september

I dag är det torsdag. Men det blir inte ärtsoppa och pannkakor till middag. Pannbiff med lök, hade jag tänkt. Riktigt sommarväder ute, men det känns i luften att det är höst. Alla har åkt till sina jobb. Bara jag och hundarna hemma. Bäddning, plock och matlagning, är det som står på programmet i dag. En sväng in till Högsby innan banken stänger, så jag får in mina överskottspengar från EON. Så skönt att slippa elräkningen för en gångs skull.
Hyresvärden med fru är nere för att fixa vattenläckan. Utan hjälp av rörpulare. Jomenvisst. Det går säkert bra. Dom sågar hål både uppifrån, sonens kök och nerifrån kiosken. Blir säkert kanon när/om dom blir färdiga. Har sagt till om min ytterdörr. Sen får vi ju se om det händer något.
Har varit rätt seg på morgonen. Var uppe en sväng vid sex-tiden, men kröp ner i sängen igen efter lite kaffe. Vad sjutton skall jag upp och göra vid den tiden. Sonen tar ut alla hundarna, så jag behöver inte klä på mig ens, före middagstid. Rätt skönt att sjava runt lite på morgonen. Ibland. Nu skall jag skicka i mig sista slurken kaffe, innan jag kör i gång.

Kommentarer
Postat av: nnacarin

Jodå, surdeg, fast jag fuskade lite för säkerhets skull och la till 25 gram jäst. Sedan är det fint och grovt dinkelmjöl, rivna äpplen och honung. Annacarin

2010-09-05 @ 11:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0